چراغ ویلایی|چراغ حیاطی|چراغ محوطه|چراغ خیابانی|چراغ پارکی

سبد خرید:
0
  آیتم

مبلمان شهری چیست ؟

مبلمان شهری | تولید کننده مبلمان شهری

مبلمان شهری در واقع به مجموعه ای از نمادها، بناها، ساختمان ها، پارک ها، خرده بناها، المان های شهری، اشیاء و دستگاه ها و به طورکلی به عناصری گفته می شود که در شهر و در فضای باز شهر

بنا و تعبیه می شود که هر کدام به منظوری هستند؛ و برای استفاده عموم مردم. در حقیقت نقش اساسی مبلمان شهری ایجاد مکان هایی که مناسب با روحیات انسان و با توجه به دقت لازم بر ظاهر و زیبایی شهر تاثیر بسیار زیادی دارند.

از سویی دیگر؛ شرکت های بسیار زیادی هستند که در رسته مبلمان شهری به صورت عمومی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند؛ چرا که در تلاش هستند تا با استفاده از وسایل، طراحی هایی خاص یک شهر را زیبا بسازند، تا مردم در مقابل بتن و سنگ جایی برای آرامش خود داشته باشند. و فقط محور شده با سنگ و شیشه نباشد.

از آنجایی که مبلمان شهری علاوه بر زیبایی در آرایش یک شهر، باعث تقویت خلاقیت مردم چه کسانی که طراحی می کنند و چه کسانی که مانند مردم معمولی با استفاده از مبلمان های شهری می توانند با محیط اطرافشان ارتباط سالم برقرار کنند. دقت در طراحی و انتخاب هر نوع مبلمان تاثیر بسیار زیادی بر روی مردم آن شهر دارد. به همین دلیل این اصطلاح در صنعت شهر سازی بیشتر به کار برده می شود.

این تجهیزات شهری یا به اصطلاح مبلمان شهری شامل، ایستگاه های اتوبوس،   وسایل ورزشی، المان های شهری و غیره... را شامل می شود. جاسازی و تعبیه سازی این مبلمان های شهری زیر نظر شهرداری ها و کلیه نهادهای شهر سازی می باشد. مبلمان های شهری در فضای یک شهر نقش بسیار مهمی در فرهنگ مردم دارد. به عنوان مثال: اگر به فاصله بسیار کمی از یکدیگر سطل آشغال ها تعبیه کنند. مردم به سمت پاکیزه نگه داشتن شهر خود حرکت می کنند.

این مبلمان شهری در نظافت، بهداشت، سلامت یک شهر تاثیر شایانی دارند. اما باید توجه داشت که زیاد از حد گذاشتن برخی از عنوان های مبلمان شهری می تواند به نامرتبی و بی نظمی یک شهر کمک زیادی کند. پس بسیار خوب است؛ که هم در طراحی هر یک از مبلمان شهری دقت لازم به عمل آید و هم اینکه از نظر استاندارد بسیار مناسب با آرایش یک شهر باشد.

یکی از مسائل بسیار مهم در طراحی انواع مبلمان های شهری این است؛ که باید مناسب با کسانی ساخته شوند، که دارای معلولیتی جسمی هستند و فاصله هر یک از این مبلمان ها از یکدیگر به صورت استاندارد باشد.

بلاگ

در این قسمت تمامی مطالب سایت را مشاهده نمایید
بلاگ مطالب

حساب کاربری

جهت خرید و ثبت سفارش آنلاین به این بخش وارد شوید
ورود به بخش کاربری

فروشگاه

جهت مشاهده کلیه محصولات و مشخصات آنها به این بخش وارد شوید
محصولات ما

تماس

جهت ارتباط مستقیم با ما و مشاوره رایگان در این بخش وارد شوید
تماس با ما
ایران | تهران | جاده خاوران
راه ارتباطی
09195011135
با ما تماس بگیرید
شنبه - پنج شنبه 8 الی 20
جمعه ها تعطیل می باشد