چراغ ویلایی|چراغ حیاطی|چراغ محوطه|چراغ خیابانی|چراغ پارکی

سبد خرید:
0
  آیتم

انواع نیمکت های شهری

نیمکت و سطل زباله | انواع نیمکت شهری

مبلمان های شهری با نیمکت های شهری بخش مهمی از یک زیبایی شهری یا پارک ها محسوب می شوند. طرهای خلاق، رنگ های متناسب، اندازه استاندارد، جاهای مناسب برای تعبیه آن ها می توانداز موارد مهمی باشد که باید در هنگام آماده سازی نیمکت های شهری مورد توجه و بررسی قرارگرفته شود.بسیاری از سازمان ها و مراکز مهم دولتی و حضوری وجود دارند که در جهت برنامه ریزی، طرح ریزی مبلمان های شهری فعالیت می کنند.

 

هماهنگی میان طرح های سنتی، با طرح های مدرن، نیاز شهروندان، زیبا سازی، راحتی و رفاه مردم از مواردی است که باید دقت و برنامه ریزی شود. ساخت و نصب مبلمان ها و نیمکت های شهری به خصوص برای سالمندان، معلولان، کودکان، سالخوردگان مواردی است که باید قبل از هزینه مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد.به طور کلی مبلمان شهری یا همان نیمکت های شهری به 2 دسته تقسیم می شوند:

  • نیمکت های ضروری
  • نیمکت های تزئینی

اما جنس مورد استفاده این مبلمان، می تواند از چدن، فلز، چوب، بتن باشد. مبلمان های شهری از نوع تزئینی به آن دسته نیمکت هایی گفته می شود؛ که جهت زیبا سازی یک شهر طراح می شوند، و به نوعی می توان گفت بیانگر فرهنگ و تاریخ یک شهر به حساب می آیند.اما نیمکت های ضروری همان طور که از نامشان مشخص است به عنوان ضرورت در جایی تعبیه می شود. 

از سویی دیگر یکی از مهم ترین فضاهایی که برای نیمکت ها وجود دارد پارک ها هستند؛ چرا که پارکها و فضاهای سبز می توانند نقش مهمی در زندگی مردم داشته باشند. به همین دلیل نیمکت هایی که در پارک ها و فضاهای سبز استفاده می شوند از انواع زیرمی باشند.

 

نیمکت های فلزی : این نوع از نیمکت ها بسیار مقاوم هستند و در برابر سرما و گرما و ضربات بسیار محکم هستندعمر آنها طولانیست جنس آنها به دلیل اینکه از فلزهای خاص هستند آنچه که در این نوع از فلز ها بسیار حائز اهمیت است استاندارد بودن آن هاست . رنگی که برای این نوع از نیمکت های استفاده می شوند باید طوری باشد که ظاهری زیبا اما در عین حال مقاوم در برابر آب و هوای سرد و گرم شدید داشته باشند . اینکه بعد از مدتی استفاده یا بارش باران دچار رنگ پریدگی و زنگ زدگی نشوند موضوع بسیار مهمی است که کارشناسان و طراحان نیمکت های مبلمان شهری به آن توجه می کنند.

نیم کت های سیمانی : در مسیرهای جاده ای به خصوص به سمت گیلان و مازندران این نیمکت ها بسیار دیده می شوند با این حال مان طور که از نامشان مشخص است از سیمان های فشرده استفاده می شوند این سیمان ها با دستگاه هایی کاملا فشرده به شکل های مختلف و در اندازه های متفاوت برای صندلی ها طرح ریزی می شوند. هر چقدر مقدار سیمان انتخابی برای تولید صندلی بیشتر باشد ضخامت صندلی بیشتر بیشتر خواهد بود.

نیمکت های چدنی: با آنکه جنس آنها با دوام و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی است با این حال نسبت به نیمکت های سیمانی و فلزی ارزان تر هستند اما وزن آنها بالاست و به سختی قابل حمل می باشند.

نیمکت های سنگی: این نوع از نیمکت ها بسیار مقاوم و با توجه به سنگ های دلخواه و در اندازه های خاصی اما متفاوت تولید می شوند این نوع از نیمکت ها بسته به نوع سنگ هایی که انتخاب می شوند قیمت گذاری می شوند و بسته به نوع سنگ ها زیبایی خودشان را دارند.

بلاگ

در این قسمت تمامی مطالب سایت را مشاهده نمایید
بلاگ مطالب

حساب کاربری

جهت خرید و ثبت سفارش آنلاین به این بخش وارد شوید
ورود به بخش کاربری

فروشگاه

جهت مشاهده کلیه محصولات و مشخصات آنها به این بخش وارد شوید
محصولات ما

تماس

جهت ارتباط مستقیم با ما و مشاوره رایگان در این بخش وارد شوید
تماس با ما
ایران | تهران | جاده خاوران
راه ارتباطی
09195011135
با ما تماس بگیرید
شنبه - پنج شنبه 8 الی 20
جمعه ها تعطیل می باشد