چراغ ویلایی|چراغ حیاطی|چراغ محوطه|چراغ خیابانی|چراغ پارکی

سبد خرید:
0
  آیتم

تفاوت اساسی گالوانیزه سرد و گرم

از آنجایی که ست های تندرستی، چراغ های حیاطی، پایه چراغ های روشنایی، نیمکت های شهری، بخش عمده ای از مبلمان شهری محسوب می شوند همچنین هرکدام از این بخش ها از اهمیت و استانداردهای خاص خود برخوردار هستند.در این پست می خواهیم به بررسی گالوانیزه های سرد و گرم بپردازیم و تفاوت بین آنها را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از آن خالی از لطف نخواهد بود که بدانیم اول گالوانیزه چیست و چرا از گالوانیزه استفاده می شود.

گالوانیزه چیست؟

گالوانیزه ها فلز هایی هستند که با روی پوشیده شده اند و مقاومت بالایی دارند.رویی که بر آنها پوشیده شده است باعث جلوگیری از زنگ زدگی آن ها می شود. عمر این ورق ها طولانی و همچنین دارای قدمت بالایی است که در ساخت و ساز ها ، اتومبیل سازی ، انواع سازه های مربوط به مبلمان های شهری مانند سطل زباله ها  بسیار استفاده می شوند. از سویی دیگر امر گالوانیزه را گالوانیزاسیون نیز می گویند. روش گالوانیزاسیون به دو صورت گرم و سرد انجام می شود.  این گالوانیزه ها ی سرد و گرم اصولا به شکل ورق هایی ساخته می شوند که در نهایت با توجه به نیاز خود می توانید آنها را شکل دهید . از سویی دیگر با توجه به نیاز از این ورق ها می توان آنها را در رنگ های مختلف هم تولید کرد که با توجه به درخواست مشتری امکان پذیر خواهد بود.

جالب است بدانید که پروفیل ها هم می توانند نوعی گالوانیزه را داشته باشند. که بسته به نوع مصرف شان در بازار آهن الات به فروش می رسند. این پروفیل ها هم میتوانند آهنی، استیل، فلزی باشند.تفاوت اساسی گالوانیزه سرد و گرم

استانداردهای مخصوص گالوانیزه ها

1-این پوشش بر روی فلز، آلمینیوم ها، آهن، استیل انجام می گیرد.

2-ضخامت پوششی این گالوانیزه ها باید استاندارد باشد و سطح مشخصی دارد .

3-این پوشش باید به صورت یکنواخت بر روی سطح ریخته شود.

4-وزن این گالوانیزه ها باید استاندارد باشد.

5-تمام این ورق های گالوانیزه باید از تست کیفیت عبور کرده .

6-جوش پذیری و فرم پذیری استاندارد دارند.

 

تفاوت های گالوانیزه های سرد و گرم

  • وزن گالوانیزه ها : اولین تفاوت بین گالوانیزه های سردو گرم در وزن آنها است چرا که گالوانیزه های سرد وزن بیشتری نسبت به گالوانیزه های گرم دارند. و البته که با توجه به کارایی خود می توانند استفاده شوند.
  • جنس گالوانیزه های سرد و گرم : گالوانیزه های سرد با اصل مواد شیمیایی یعنی آلیاژ روی ساخته می شوند و در دمای کمتری به نتیجه دلخواه می رسد همچنین بین 10 تا 50 گرم از هر متر مربع بر روی سطح فلزی روکش می شود. گالوانیزه های سرد با توجه به لایه نازکی که بر روی آنها کشیده می شود در محیط طبیعی فولادی به راحتی زنگ می زند. اما گالوانیزه های گرم درحالتی از مذاب غوطه ور شده تا یک پوشش کاملا استاندارد به دور از خشک شدن و زنگ زدن خوردگی بر روی آنها کشیده شود. به عنوان مثال بر روی تیرچه های بلوک ورق های گالوانیزه کشیده می شود که این پوشش جلوگیری میکند از هر گونه زنگ زدن وخوردگی آنها در دراز مدت .
  • مصرف آب: برای پوشش این ورق های گالوانیزه می توان گفت که گالوانیزه های گرم از آب بیشتری استفاده می شود در حالی که برای گالوانیزه سرد مقدار آب کمتری مورد استفاده قرار می گیرد.
  • با صرفه تر بودن: با توجه به تولید ورق های گالوانیزه می توان گفت که گالوانیزه های گرم عمر طولانی تری دارند و مقرون به صرفه تر هستند درحالی که گالوانیزه های سرد عمر کمتری دارند و به سرعت از بین می روند. و دچار سوراخ شدگی و زنگ زدگی می شوند
  • موارد استفاده : گالوانیزه های گرم موارد استفاده بیشتری را دارند. و بیشتر برای برج ها ، حصار بزرگراه ها کارایی دارند چه در قطعه های بزرگ چه قطعه های کوچک به طور کامل از آنها استفاده می شود اما از گالوانیزه های سرد می توان برای لوله آب ها ، لوله گازها استفاده کرد در قطعه های مشخص که بعد از مدتی هم باید تعویض شوند.

 

بلاگ

در این قسمت تمامی مطالب سایت را مشاهده نمایید
بلاگ مطالب

حساب کاربری

جهت خرید و ثبت سفارش آنلاین به این بخش وارد شوید
ورود به بخش کاربری

فروشگاه

جهت مشاهده کلیه محصولات و مشخصات آنها به این بخش وارد شوید
محصولات ما

تماس

جهت ارتباط مستقیم با ما و مشاوره رایگان در این بخش وارد شوید
تماس با ما
ایران | تهران | جاده خاوران
راه ارتباطی
09195011135
با ما تماس بگیرید
شنبه - پنج شنبه 8 الی 20
جمعه ها تعطیل می باشد