چراغ ویلایی|چراغ حیاطی|چراغ محوطه|چراغ خیابانی|چراغ پارکی

سبد خرید:
0
  آیتم

میزان نور استاندارد برای هر محیط چقدر است؟

فرمول زیبایی یک محیط برابر است با شدت نور به اضافه درجه دما. میزان نور و رنگی که در طراحی یک محیط مورد استفاده قرار می گیرد در خاص بودن آن کمک فراوانی دارد.قطعا بارها به مکان هایی رفته اید که نور یا دمای مناسبی نداشته اند،در نتیجه به سرعت از آن منطقه خارج شده اید. فرقی ندارد که فضای شما بسته باشد یا باز مهم این است که هرکدام نور مناسب به خود را دارند.در این پست ما می خواهیم به بررسی میزان نور مناسب برای هر محیط بپردازیم اما بهتر است قبل از آن انواع نورها را بشناسیم. پس با ما همراه باشید.

 نوردهی مناسب اتاق خواب

شناسایی انواع نور در محیط های مختلف

شناسایی انواع نور به ما کمک می کند تا در طراحی محیط دقت بسیار داشته باشیم. به طور کلی نورها به دو دسته زیر طبقه بندی می شوند:

  • نورهایی که نرم و صیقلی هستند: این نورها بیشتر در محیط هایی مانند اتاق نشیمن استفاده می شوند. نور آنها هم می تواند سفید و هم زرد باشد. اما این نور در مکانی که پر از رفت و آمد است اصلا مناسب نیست.

بیشتر برای محیط هایی که نیاز به تمرکز ندارند استفاده می شود. چون نور آنها بسیار کم است. معمولا اتاق خواب یکی از محیط هایی است که با این نور تزئین می شود. چرا که باید فضایی آرامش بخش داشته باشد.

نوردهی در اتاق نشیمن

  • نورهای نقطه ای یا اسپات شده: آشپزخانه، محیط کار، آزمایشگاه و کتابخانه همان مکان هایی هستند که با این نوع از نورسازی طراحی می شوند. در این مکان ها موضوع اصلی بر روی تمرکز اشخاص حاضر در آنجا است. نور به طور کامل در فضاء پخش می شود تا افراد بتوانند ارتباط بهتری با محیط داشته باشند.در ادامه به بررسی نورپردازی با کاربردهای خاص می پردازیم.

 نور مناسب آشپزخانه

نورپردازی با کاربردهای خاص

گالری ها یکی از معروف ترین محیط هایی هستند که نورپردازی خاصی باید داشته باشند. به عنوان مثال در گالری ها بارها دیده اید که بالای یک تابلوی شگفت انگیزی نور به صورت سخت و نقطه ای لحاظ شده است. این نور نباید خیلی سخت و تیز باشد چراکه احتمال آسیب رسانی در طولانی مدت را به همراه خواهد داشت.

گاهی برای اینکه نوری را مناسب با محیطی خاص کنیم از وسایلی مانند کالک یا فیلتر استفاده می کنیم. این کار باعث آسیب رسانی به وسایل و آدم ها نمی شود. 

نورپردازی خیابانها

حال که با میزان نور مناسب برای محیط های بسته آشنا شدیم در ادامه به بررسی 3 نکته درباره میزان نور در فضاهای باز می پردازیم:

  • ایمن بودن فضاهای باز: از مهم ترین مواردی که باید در هنگام طراحی فضای باز و بسته دقت شود ایمن بودن آن محیط است. این کار باعث جلوگیری از هر گونه آسیب دیدگی به خصوص در شب می شود.

های عبورومرور، پارکها، خیابان، پیاده رو و مواردی از این قبیل چون به جان آدمی مربوط می شود حتما باید از نظر نورپردازی دقت لازم به عمل آید. 

نور مناسب برای امنیت بیشتر

از سویی دیگر؛ آشنایی با انواع چراغ های پارکی می تواند شما را در این مورد همراهی نماید.

 

  • امنیت در فضاهای باز: در قسمت درب جلوی خانه یا باغ و مواردی از این قبیل حتما از نورپردازی مناسب استفاده شود. این کار امنیت محیط شما را افزایش می دهد.

به عنوان مثال : از چراغ هایی که دارای تایمر هستند و هر از چند گاهی در طول شبانه روز روشن می شوند بار امنیت محیط خود استفاده کنید این کار باعث می شود که همیشه نشان دهد کسی در خانه شما حضور دارد.

نوردهی مناسب برای فضای باز

  • صرفه جویی در مصرف انرژی:لامپ های ال ای دی جوابگوی درخواست شما است. با نور و انرژی متفاوت ولی کم که فضای مناسبی را برای شما در خانه و خارج از خانه می سازند.

نور مناسب برای صرفه جویی بیشتر

 

سخن آخر در مورد نوردهی مناسب محیط

نورپردازی در محیط های مختلف بسیار حائز اهمیت است. با داشتن یک برنامه یا طرح کامل از هدفی که دوست داریم بسازیم در یک محیط سالم میتوان به نتیجه مطلوب خود رسید. شرکت تی جی پارسی مفتخر است، که در این راه شما را همراهی کند.

بلاگ

در این قسمت تمامی مطالب سایت را مشاهده نمایید
بلاگ مطالب

حساب کاربری

جهت خرید و ثبت سفارش آنلاین به این بخش وارد شوید
ورود به بخش کاربری

فروشگاه

جهت مشاهده کلیه محصولات و مشخصات آنها به این بخش وارد شوید
محصولات ما

تماس

جهت ارتباط مستقیم با ما و مشاوره رایگان در این بخش وارد شوید
تماس با ما
ایران | تهران | جاده خاوران
راه ارتباطی
09195011135
با ما تماس بگیرید
شنبه - پنج شنبه 8 الی 20
جمعه ها تعطیل می باشد