چراغ ویلایی|چراغ حیاطی|چراغ محوطه|چراغ خیابانی|چراغ پارکی

سبد خرید:
0
  آیتم

‏10 نکته کلیدی در مورد چراغ روشنایی ‏

قطعا بارها به مکان هایی رفته اید که روشنایی آنجا شما را به وجد آورده باشد و شما مدت زمان طولانی در آنجا باشید و احساس خستگی نداشته باشید. و هر بار که می خواهید به جای جدیدی بروید دوباره هم همان جای قبلی را انتخاب کرده تا در آنجا به آرامش برسید.انتخاب چراغ مناسب، پایه چراغ های روشنایی زیبا، میزان نور مناسب در آن محل، رنگ، اندازه، فاصله بین هر کدام از چراغ های روشنایی و موارد دیگر مسائلی است که در هنگام نورپردازی یک محیط باید حتما مورد بررسی و توجه کامل قرار گیرند. به همین دلیل ما در این پست می خواهیم به 10 نکته کلیدی که در مورد خرید چراغ های روشنایی به ما کمک می دهد بپردازیم . پس با تی جی پارسی ها همراه باشید:

  • 10 نکته کلیدی در مورد خرید چراغ روشنایی

از آنجایی که چراغ های روشنایی نقش مهمی در زیبا سازی یک محیط و حتی مبلمان شهری (مقاله آن در سایت قبلا نوشته شده است) تاثیر بسیار زیادی دارد . این چراغ دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی هستند که در زیر به 10 مورد از مهم ترین آنها اشاره شده است .

  • شاخص رنگ : این عنوان در حقیقت رنگ واقعی چراغ ها را با شما مطرح می کند. هر چقدر این شاخص بالاتر باشد رنگ ها واقعی تر خود را نشان می دهند برای مکان های بزرگی مانند باغ ها به شاخص رنگ بسیار دقت میکنند چرا که در باغ بیشتر اوقات از منابع روشنایی رنگی استفاده می شود و به همین دلیل هرچقدر نور واقعی تر باشد درزیبایی باغ تاثیر مثبت تری خواهد داشت. شاخص رنگ از هر منبع روشنایی با دیگری متفاوت است پس یادتان باشد هر منبع روشنایی که انتخاب می کنید حتما با هدف مخصوص خود خریداری کنید.

  • طول عمر و ماندگاری چراغ روشنایی: طول عمر هر لامپ به صورت استاندارد متناسب با همان چراغ روشنایی در ساعت اعلام می شود. موارد متفاوتی وجود دارد برای اینکه طول عمر یک چراغ روشنایی مشخص شود و براساس همان قیمت آنها متغیر است .
  • دمای رنگ چراغ های روشنایی: دمای رنگ در چراغ ها متفاوت است و نوع رنگ در چراغ بسیار تاثیر دارد. این دما بر اساس کلوین اعلام می شود . به عنوان مثال سفید گرم دمای کمتر از 3300 کلوین را دارد و سفید سرد دمای بالای 5500 کلوین اما سفید خنثی می تواند ما بین این دو باشد. درنظر داشته باشید که دمای رنگ چراغ ها به شدت در نور پردازی اهمیت دارد .
  • بهره نوری چراغ های روشنایی:درواقع نسبت شار نوری ( میزان انرژی ساطع شده از یک چراغ روشنایی را شار نوری می گویند ) به توان مصرفی یک چراغ روشنایی را بهره نوری اعلام می کنند این موضوع بقدری مهم است که در کاتالوگ های آن اعلام می گردد. جالب است بدانید که میزان بهره وری نوری از 10 تا 200 متغیر است و هر چقدر که این میزان بالا باشد بهره وری لامپ قطعا بالاتر خواهد بود.

بیشتر بدانیم : انواع چراغ پارکی + استاندارد ها و مشخصات آنها

  • درایو های الکتریکی : این درایوها درواقع به دو دسته ایزوله و غیر ایزوله تقسیم می شوند که برق متناوب را به برق ثابت تبدیل می کنند.
  • کلاس انرژی: قطعا برچسب انرژی را بر روی یخچال و فریزر ها دیده اید که میزان انرژی مصرفی را به شما اعلام می کنند . چراغ های روشنایی هم دارای برچسب انرژی هستند و استاندارد این چراغ ها درحقیقت A++می باشد.
  • منحنی پخش نور: از آنجایی که نور به صورت یکسان در همه جا پخش نمی شود به همین دلیل از منحنی قطبی نور در این مورد استفاده می شود . در برخی از چراغ ها می بینید که نور به صورت زاویه ای یا نقطه ای تابیده می شود که این موضوع برای چشم بیننده آزار دهنده می شود منحنی پخش نور این موضوع را حل می کند. در هنگام خرید حتما باید به این نکته دقت شود.

  • پایه دار و بدون پایه : در هنگام خرید همیشه با توجه به محیطی که می خواهید جاسازی کنید خرید خود را انجام دهید. چراکه در برخی از مکان ها حتما باید از چراغ های روشنایی پایه دار و در برخی از مکان ها از چراغ روشنایی بدون پایه استفاده شود.
  • مدل مناسب: چراغ های روشنایی دارای انواع متفاوت هستند که شما می توانید با مراجعه در سایت تی جی پارسی آنها را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید انتخاب چراغ های روشنایی با توجه به هدف شما تولید می شوند مانند چراغ های سردری، چراغ های روشنایی پارکی، چراغ های روشنایی خیابانی و موارد دیگر.
  • جنس چراغ های روشنایی: چراغ های روشنایی به دو نوع آلومینیومی و پلاستیکی ساخته می شوند. جنس تولید شده بر اساس درخواست مشتری قابل اجرا است . پس با توجه به نیاز خود از قبل درخواست تولید را بدهید.

 بیشتر بدانیم : میزان نور استاندارد برای هر محیط چقدر است؟

در آخر ...

قبل از اقدام به خرید هر گونه چراغ روشنایی اول هدف اصلی خود را مشخص کنید در نهایت بامشاوران و متخصصان مربوطه مشورت گرفته و در آخر خرید خود را عملی سازید .

 

بلاگ

در این قسمت تمامی مطالب سایت را مشاهده نمایید
بلاگ مطالب

حساب کاربری

جهت خرید و ثبت سفارش آنلاین به این بخش وارد شوید
ورود به بخش کاربری

فروشگاه

جهت مشاهده کلیه محصولات و مشخصات آنها به این بخش وارد شوید
محصولات ما

تماس

جهت ارتباط مستقیم با ما و مشاوره رایگان در این بخش وارد شوید
تماس با ما
ایران | تهران | جاده خاوران
راه ارتباطی
09195011135
با ما تماس بگیرید
شنبه - پنج شنبه 8 الی 20
جمعه ها تعطیل می باشد